Bless the children, give them triumph now.

Harry and the Potters i Trondheim – anmeldelse!

Tirsdag 3. august spilte Harry and the PottersØksendal Libris bokhandel i Trondheim. Til stede var vår utsendte husnisse, Renate Solberg Kaasbøll, og hun har skrevet følgende anmeldelse:

Med et kjernepublikum på 10-12 personer ble det en veldig personlig, men livlig konsert da Harry and the Potters gjestet Øksendal Libris i Trondheim i går, torsdag 3. august. Gutta er for tida på turné i Skandinavia og hadde i utgangspunktet ikke Trondheim på programmet, men da en fan klarte å ordne med spillested tok de likevel turen innom på vei til Østersund.

Før konserten startet tok Paul og Joe seg god tid til å snakke med noen av de oppmøtte, og ble oppdatert på de norske Harry Potter-navnene og relevante norske ord, som ‘trollmann’. «Vi er trollmann», uttalte Joe, og presiserte at joda, det skulle være trollmann i entall, fordi «we’re both the same guy!» De norske navnene ble også inkorporert i selve konserten, som i sangen Hagrid/Gygrid is fun to hug, en sang der de også fikk med publikum på både synging og tilhørende håndbevegelser.

Flere bilder fra konserten på Flickr, i tillegg til video!

Var DU til stede? Send oss din anmeldelse og bilder til tips@thedailyprophet.org!

I det hele tatt var konserten preget av at begge gutta, dog kanskje spesielt Joe (sikkert nok fordi Paul hadde hendene fulle med gitaren), hadde veldig god kontakt med publikum, og forsøkte å trekke alle med, både gjennom sang og morsomme små innslag som «cat check» – hvorpå publikum klorte i lufta og svarte «meooow» – «werewolf check» og «magic check». De rakk over et godt utvalg sanger, og med unntak av Voldemort can’t stop the rock, som ble utelatt på grunn av tekniske forhold, ble alle sangønskene fra publikum oppfylt.

Jeg hadde fra før av ingen spesiell kjennskap til Harry and the Potters utover at jeg visste at de eksisterte, men nå er det trygt å si at jeg er hekta – jeg har utover hele dagen i dag plutselig sunget ut «THIS BOOK IS SO AWESOOOME, I CAN DO ANYTHIIING». Dette er definitivt et band som blir enda bedre og mer fengende når de spiller live, og jeg anbefaler alle som har muligheten til å få med seg showet i Oslo, om å møte opp – dere vil ikke angre!

Be Sociable, Share!